Výkrik do tmy V.

14. května 2014 v 18:49 | Yossariana |  "Y" denníček
Cítim sa ponížene. Cítim, že som povrchná, mainstreamová, nič neprinášajúca ozvena televízny pseudo-ideálov. Prečo? Pretože otvorím facebook a na mojej "wall" mi vyskočia minimálne tri statusy o tom, ako sú všetky zdieľané veci strašne trápne, ako sa na to už nedá pozerať a že sa majú ľudia spamätať, veď NIKOHO! predsa nezaujíma, čo si jedol, kde si bol a ako sa cítiš. Fajn, nalomená teda otváram iný, otvorenejší a priateľskejší virtuálny svet, klikám na blog.cz. Chcem si oddýchnuť, inšpirovať sa mladými ľuďmi, ktorí zdieľajú svoje umelecké srdcia ďalším umeleckým srdciam a tvoria komunitu, kde sa prijíma. Preto je jedným z troch výberových článkov týždňa kritika na dnešnú mládež sociálnych sietí, je to hrozné, neslýchané, do záhuby smerujúce a v minulosti sa predsa žilo o toľko lepšie!



A tak si ten článok prečítam, cítim sa ako zbytočná tuctová ľudská bytosť. Neskôr sa ale sama seba pýtam, prečo? Vlastníctvo facebookoveho, tweeterového a instagramového profilu je vec absolútbej slobody a vlastného rozhodnutia. Mám 23 rokov a pamätám si dobu, kedy sme o facebooku počuli len v amerických seriáloch a postupne sa nenápadne, skúšobne prihlasovali, čo nemalo žiaden význam, keďže ste tam žiadneho priateľa nenašli. Všetko sa začalo v mojich osemnástich! rokoch, zrazu si začínal profil zakladať každý a tak ste sa pomali dostávali do životov ľudí, ktorých ste do teraz mali možnosť len ráno pred školou alebo rannej cigarete pozdraviť. Bol to v podstate ošiaľ. Všetko sa zverejňovalo, nikto nebol otrávený z toľkých informácií, bolo to predsa niečo nové.

Čas pokročil, aj ja som si začala uvedomovať, že svoju extrovertnú povahu nemôžem zdieľať len tak, nikto na to nebol zvedavý a tak som si začala zakladať blogy. Písala som od mala a potrebovala som sa touto formou vyjadrovať, stále sa pozerám na množstvo komentov pod mojimi článkami, pretože tu lajk ako taký nefunguje. Som aká som. Som si vedomá toho, že za mojou vlastnou istotou stojí ocenenie od niekoho iného, viem, že je to môj problém a snažím sa na ňom pracovať.

Každopádne mi príde ale veľmi pokrytecké obviňovať ľudí, ktorých ste si VY SAMI! označili za PRIATEĽOV! za úbohých, pretože využívajú sociálne siete k socializácii. Neberte to tak, že by som sa vehemente zastávala všetkých príspevkov, samozrejme že nie, ja som to ale riešila inak. Ak ma daný človek otravoval a vedela som, že sa s ním kontaktovať dobrovoľne nebudem, vymazala som si ho. Ak ma vytáčali príspevky, ale vedela som, že sa s daným človekom zase rada stretnem a skontaktujem, šup, klikla som zázračné tlačítko a príspevky boli skryté. Ja neviem, nie je to prijateľnejší a dôstojnosť zanechávajúcejší spôsob?

Tak ja už neviem. Internet nám dáva prístup k informáciám o ktorých sa nám často ani nesníva, môžme si vybrať aké informácie k sebe pustíme a o tom je podľa mňa sloboda, ktorou sa stále toľko omávame. Sloboda je možnosť výberu, či sa nám ten výber páči, alebo nie.

Zas som nenapísala ani polovicu toho, čo som pôvodne chcela, ale snáď som moju pointu vyjadrila a snáď som nikoho neurazila a nikoho sa nedotkla. To posledné beriem späť. Som "pisálek" (pretože za spisovateľa, alebo umelca sa už na tomto blogu doslova bojím vydávať) a mojou prioritou je dotýkať sa vašich sŕdc (áno viem ako pateticky a gýčovo to znie). Majte sa radi, moji drahí a dávajte a prijímajte.


S láskou,

Vaša -Y-
 

7 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 K. K. | E-mail | Web | 9. června 2014 v 11:22 | Reagovat

FB je takový, jaký si ho uděláme... Také si lidi, co zveřejňují kraviny a nechci s nimi v reálném životě nic mít do přátel prostě nedávám. Nechápu, když si pak lidi stěžují jak "ta kráva tam dává fotky svejch prsou a vyšpulený huby" - přátelé od slova přítel, to jim asi ještě nedošlo...

Mně nikdo nevymluví, že FB je dost praktická a užitečná věc. Hodně jsem se o tom vypsala tady:
http://sweetsymphony.blog.cz/1311/v-zajeti-facebooku

Ještě bych dodala, během posledního týdne jsem na něm vyhrála dvě soutěže o celkem hezké ceny a včera jsem díky němu mohla kontaktovat slečnu, která u nás před domem ztratila ISIC kartu.

2 Takara Takara | Web | 9. června 2014 v 11:43 | Reagovat

S článkem v kostce souhlasím. Napsala si to stručně a jasně :)FB jsem si založila až na VŠ, bylo to kvůli sdílení info o studiu a domlouvání party apod. pak jsem se zapojila do pracovního procesu a přišla změna.  kamarádi jsou rozprchlí po světě (do slova), a tak spíše, než FB využíváme Skype (oovoo) a email. FB jsem zrušila letos v lednu, protože jsem pro něj neměla dál využítí (moje rodina na FB není)...Myslím si, že je rozdíl mezi "hejtování" a zjištěním "že mi FB není k ničemu" Určitě tento způsob komunikace nezavrhuji ani "nehejtuji", ale svobodně jsem se na FB přidala, a tak si z něj můžu svobodně odejít :)
FB je určitě užitečný v době kdy člověk studuje a baví se, ale myslím si, že pomalu přijde doba, kdy bude v módě "tak už nejsem na FB" :)

3 Boliestka Boliestka | Web | 9. června 2014 v 12:25 | Reagovat

FB mám kvôli škole, "priateľov" pod stovku a využívam ho minimálne. Moja nástenka je prázdna a myslím, že tak by to malo byť. Ak sa chcem dorozumievať s tými dvoma, troma priateľmi bez úvodzoviek, ktorých mám, tak používam gmail. Osobne na nikoho nenadávam, nerozumiem tomu, prečo by mal niekto niečo obhajovať alebo na to útočiť. Každý ide sám za seba.

4 Steeve X Steeve X | E-mail | Web | 9. června 2014 v 13:14 | Reagovat

Vesměs ano, názory rázu "za nás to bylo lepší" tu vždy byly a vždy budou. Jenže facebook nebo jiné sociální sítě přece nemohou za povahy a názory lidí. Retard přece není retardem kvůli tomu, že má facebook! A myšlenka pasivní ignorace sociálních "nežádoucích" keců mi přijde jako nejlepší vybruslení z těchto situací. Applaus :)

5 Terka Terka | E-mail | Web | 9. června 2014 v 13:19 | Reagovat

Na facebook čas od času zajdu, třeba když vidím, že někdo z mých (vlastně už bývalých) spolužáků napsal o tom, kdy a kde se sejdeme na předání maturitních vysvědčení, taky kam pak zajdeme,.. a pak tam chodím, když se opravdu moc nudím nebo nemám zrovna v tu chvíli náladu číst články na blogu - ne že by se mi to stávalo často, to zase ne :)

6 Majklice†Světice Majklice†Světice | Web | 9. června 2014 v 13:45 | Reagovat

THIS. Kamarádi si hodně stěžují na to, jak je Facebook falešný, nemůžou si do statusů psát, co chtějí, jak je tam lidi otravují, stalkují a nevím co všechno,  deaktivují si účty, pak si zakládají nové a zase to jde samozřejmě odznova. Nebylo by lehčí otravné lidi prostě vymazat, bloknout? V nastavení upravit, kdo si může příspěvky přečíst a kdo ne? Jejich logiku nechápu :D

7 LuSsy LuSsy | Web | 9. června 2014 v 13:52 | Reagovat

Článek se mi opravdu líbí, všechno je to napsáno rozumně a já nemohu než jen souhlasit. Můj názor je v podstatě stejný, akorát bych to popsala jinými slovy. :)
Milá Y, dnešní svět má pořád chuť jen kritizovat. S ničím nejsou spokojení. Samozřejmě to bylo i kdysi, ale tehdy jsem tu negaci nevnímala tolik jako teď. Já to taky pořád říkám, ať si těch statusů nevšímají, vymažou je a nebo nečtou. Když jim to člověk řekne, tak ještě dostane "kapky", že oni mají právo a blá blá blá... Víš, spíš oni se jen tváří navenek, že to nechtějí číst a přitom to úplně hltají.
Abych se přiznala, tak já na sítích jako FB a twitteru nijak aktivní nejsem a instagram nemám vůbec. Jediná moje aktivní věc je tumblr a blog.cz, ale ani tady nepřispívám každý den a kde jsem si jak prdla (:D). Kdysi jsem měla potřebu sdílet své každodenní zážitky na blogu, ale teď se spíš věnuji problematice a to nejen té mé.
Já doufám, že se najde více rozumných lidí, jako jsi ty. :)

8 Em Zet Em Zet | Web | 9. června 2014 v 14:16 | Reagovat

Já FB nemám a nikdy jsem neměla, ať si ho mají třeba všichni - neřeším to. :D Třeba v tom vidíte nějaký hlubší smysl, ale mně by mít účet na Facebooku prostě k ničemu, ale vážně k ničemu nebylo. :D
S lidmi, se kterými se chci bavit, se bavím - přes Skype, přes mobil, přes blog, přes e-mail. FB je pro mě skutečně nepotřebná záležitost, asi jako Twitter nebo Myspace a nebo .. instagram, to ani nevím, co je. :D
Jinak co se sociálních sítí týče, vážně strašně moc jsem si oblíbila blog, miluju když se někomu líbí můj článek, když napíše pěkný komentář... :) Blog je skvělá věc.
Tvůj článek jsem kupodivu přečetla úplně celý :D Kupodivu proto, že ve slovenštině jak mluvené tak psané trochu (trochu víc) tápu. :D Ale píšeš dobře, a tak mě text zaujal už od první věty!

9 Andy Andy | E-mail | Web | 9. června 2014 v 14:52 | Reagovat

[8]: panejo, upřímně, nechápu jak můžeš nemít facebook a fungovat
jsem na tom špatně, ale bez facebooku už si to nedovedu předtsavit.. neměla bych koho stalkovat, nevěděla bych o žádých akcích, nič, nič, nič..
fu.
vážně tě obdivuju!

10 Wlcky Wlcky | E-mail | Web | 9. června 2014 v 15:19 | Reagovat

FB mám, ale lezu tam jen občas. I když v poslední době míň. Dřív jsem se alespoň bavila vtipnými příspěvky, dneska už mi stačí jen 9gag. Fb mi docela vyhovuje, jelikož neumím moc mluvit a rozhodně daleko raději píšu.

11 crazy-cloverleaf crazy-cloverleaf | Web | 9. června 2014 v 15:34 | Reagovat

Naprosto souhlasím! Tenhle článek mě moc zaujal a přestože je ve slovenštině, se kterou mám většinou problém, tak jsem ho přečetla, protože mě opravdu zaujal. :) Takže super!

12 Wamm Wamm | E-mail | Web | 9. června 2014 v 18:20 | Reagovat

Jediný důvod, proč facebook vážně nemám ráda, že je hrozný žrout času. Jednou se takhle zajdu podívat na zeď a zůstanu tam půlku dne, protože už dávno jsem si zařídila, aby na mé zdi byly jenom zajímavé příspěvky. Mám dva účty, jeden normální, kde mám jenom lidi ze školy a rodinu, nechodím tam a mám ho právě jenom kvůli škole, abych byla v kontaktu, kdybych potřebovala. Na druhým mám jen pár přátel, ale opravdových přátel, spoustu 'lajknutých' zajímavých stránek a chodím tam ráda. Lidi všechno vidí černobíle, i když v tomhle případě spíš černě. Podle většiny z nich je facebook hrozný zlo a měl by se zrušit, já si to ale nemyslím. Facebook je dobrý sluha, ale zlý pán a to by si měl každý uvědomit :).

13 naoki-keiko naoki-keiko | Web | 9. června 2014 v 18:56 | Reagovat

Facebook už je tu nějakou tu dobu, ale já mám stále ten pocit, že s ním lidé neumí ještě dělat. Tak například, kdo četl ty pravidla v originále a ne jen v české zkrácené verzi? A kdo vůbec četl aspoň tu českou/slovenskou verzi? Facebook pro mě není věc, kterou bych nenáviděla, ale s jeho používáním jsem opatrná. Můj osobní účet funguje jen na komunikaci se spolužáky a přáteli a cizímu člověku bych jej nedala. Dokonce tam nemám ani vlastní fotku, ale obrázek z internetu. Nevím, já facebooku nehodlám zasvětit celou svou existenci, každý kdo mě zná osobně (a má mě v "přátelích") si mě dokáže při konverzaci vybavit, představit si aspoň můj obličej. Nehodlám přátelství jakékoliv zakládat na skládání písmenek na klávesnici s požehnáním tlačítka Enter.
Facebook není určitě špatná věc, ale musí k ní existovat určitý odstup :) pak je to v pohodě ;)

14 Nelogična Nelogična | E-mail | Web | 9. června 2014 v 21:14 | Reagovat

Facebook mám hlavně na zjišťování úkolů, písemek a domlouvání se na něčem důležitém. Mezi přáteli nemám lidi s fotkama ve spodním prádle, takže v pohodě. Když mě někdo naštve tím, že lajkuje všecky obrázky... třeba Biebera, na které narazí, prostě si to skryju. Facebook sám o sobě nemůže za lidskou demenci, jen ji na něm lidi projevují.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama